Coloquio de Física | Hyperbranched and linear polymers for opto-electronic and organic electronic applications

Los jueves a las 12:30 p.m. tienen lugar los coloquios de la Sección Física PUCP, dirigidos a profesores y estudiantes de Física y disciplinas afines de todos los niveles (EE.GG.CC., Facultad, maestría y doctorado), tanto de dentro como fuera de la PUCP. En cada sesión, un experto en un tema de Física (o de una disciplina afín) brinda una presentación sobre el tema en el que ha venido trabajando.

Puede encontrar el cronograma de las charlas del semestre 2016-2 y los vídeos de coloquios anteriores en el sitio web de Conferencias de la Sección Física PUCP. Los coloquios se transmiten en vivo, a través de EnVivo PUCP.

El ingreso es libre para miembros de la comunidad PUCP y para visitantes externos; basta con que estos últimos registren previamente sus datos en línea una sola vez para ingresar a todos los coloquios del año 2016.

Para el coloquio del 2 de Noviembre (horario extraordinario: miércoles 12:30 p.m.), el tema será ”Hyperbranched and linear polymers for opto-electronic and organic electronic applications”, a cargo de la Prof. Brigitte Voit, directora del Leibniz Institute of Polymer Research Dresden (IPF), Alemania.

La charla será en inglés.

Resumen

The field of organic/flexible electronics is rapidly growing and is influencing significantly our daily life. However, still existing problems, like limited performance and long-term stability of large-area printed devices, lead to a high demand of new, innovative polymeric materials. Besides conducting and semiconducting polymers, also the insulating materials in-between, the dielectrics, as well as polymers with special optoelectronic properties, are of high importance, since they determine significantly the cost-effective processability and the final performance of devices like organic light-emitting diodes (OLEDs) and organic field-effect transistors (OFETs). We will demonstrate novel semiconductor polymers that are highly interesting as stable active materials of high-performance printed OFETs. In addition, aromatic hyperbranched polymers have been developed as crosslinkable dielectric materials for OFETs and as materials for significantly improving the efficiency in OLEDs by showing Thermally Activated Delayed Fluorescent (TADF) properties or high refractive index (HRI) for increased light out-coupling.

• Sección Física