Ciencia, Innovación y Tecnología | "Seismic Loss Analysis for Building Portfolios and Risk Communication Strategies"

En el marco de la celebración por los 100 años de la Pontificia Universidad Católica del Perú, la Sección Ingeniería Civil del Departamento de Ingeniería presenta la ponencia “A Systems Reliability Approach to Portfolio Damage Assessment” a cargo de Ross Corotis, profesor en el Department of Civil, Environmental & Architectural Engineering en la University of Colorado.

Natural hazard researchers increasingly are focusing on portfolios of buildings, or communities. The first part of this presentation will show how a traditional structural reliability technique can be modified and extended to evaluate the seismic impact of a portfolio, for both damage and resilience. Then the presentation will introduce strategies that address the challenging issues of communicating natural hazard risk to the public and decision makers.

Se emitirá constancia digital de asistencia sin costo alguno.

• Departamento de Ingeniería
  • Departamento de Ciencias